Powered By Blogger

niedziela, 31 stycznia 2016

Podsumowanie III tygodnia miesięcznego planu treningowego oraz pierwszy bilans miesięczny

W poniedziałek rozpocząłem realizację trzeciego tygodnia miesięcznego planu treningowego, podczas którego zrealizowałem trzy dni treningowe. Pierwszego dnia zgodnie z planem trening polegał na 3 minutach biegu przeplatanych 4 minutami marszu w łącznym czasie 20 minut. Drobną korektę wprowadziłem w drugim dniu treningowym, gdyż zamiast realizacji treningu przewidzianego w planie na ten dzień zastąpiłem go 1,5 godzinną grą w piłkę nożną na hali. Taka zamiana była konieczna, gdyż w ubiegłym tygodniu zrealizowałem trzy dni treningowe zgodnie z planem i dodatkowe w czwartek 2 godzinną grę w piłkę nożną na hali, co troszkę nadwyrężyło moje mięśnie oraz stawy, a w związku z tym przez weekend poruszanie sprawiało mi mały dyskomfort. Trzeci dzień treningowy zrealizowałem zgodnie z planem, czyli 4 minuty biegu i 4 minuty marszu łącznie przez 25 minut. Sobotni trening wykonałem w południe na leśnych ścieżkach, a pogoda była wręcz wyśmienita: niemal 10 stopni na plusie, świecące słońce, a jedynym minusem był zimny wiatr. Trening poniedziałkowy realizowałem po pracy ok. godziny 16:40, a warunki do biegania były dobre. Temperatura na lekkim plusie ( w granicach jednego stopnia ), mżawka. Trasa biegowa - asfalt.

                                                          BILANS STYCZNIA 2016 r.

W dniu 7 stycznia rozpocząłem udział w zajęciach Dietetycznej Grupy Wsparcia, dzięki którym poznaję zasady zdrowego żywienia i zdrowego stylu życia. Od tego czasu zacząłem stopniowo i powoli wdrażać w życie wskazówki otrzymywane od prowadzącej zajęcia dietoterapeutki, chociaż przyznaję, że jeszcze wiele mi brakuje do tego by stosować je w 100%, a szkoda bo pewnie efekty byłyby znacznie lepsze. To co do tej pory udało mi się osiągnąć to przede wszystkim znaczne ograniczenie słodyczy oraz tłustych wędlin. Ponadto zwiększyłem spożycie wody w ciągu dnia, chociaż nie jest to jeszcze blisko 3 litry ( czyli norma, którą powinienem w ciągu dnia wypijać ), a raczej około litra.

Nie udało mi się jeszcze również wypracować regularności w spożywaniu 5 posiłków dziennie w odstępie około 3 godzin.
W dniu 12 stycznia rozpocząłem realizację miesięcznego planu treningowego i obecnie zakończyłem już trzeci tydzień tego planu. Dzięki temu powoli udaje mi się powracać do kondycji i przyzwyczajać organizm do regularnego wysiłku. Oczywiście kondycja nie wróci w ciągu tego miesiąca, ale dzięki realizacji tego planu rozpocznę proces zbudowania odpowiedniej kondycji i wydolności organizmu, a przy okazji zrzucania zbędnego balastu. 

Podczas pierwszych zajęć Dietetyczne Grupy Wsparcia dokonano nam szczegółowych pomiarów składu masy ciała i te pomiary ponawiane są co dwa tygodnie. I muszę przyznać, że dzisiaj rano podczas ważenia okazało się, że w miesiącu styczniu zgubiłem 4 kilogramy, co uważam za dobry wynik biorąc pod uwagę, że wprowadzanie zasad zdrowego żywienia oraz realizacji planu treningowego nie rozpocząłem z początkiem stycznia i że nie wdrożyłem w życie wszystkich wytycznych otrzymywanych podczas zajęć. Efekty oprócz zmniejszenia wagi to coraz lepsze samopoczucie, zmniejszające się uczucie ciągłego zmęczenia i bycia ociężałym.

W nadchodzącym miesiącu chciałbym osiągnąć podobny wynik, czyli zrzucić minimum 4 kilogramy, a ponadto wypracować regularność w spożywaniu 5 posiłków dziennie w tym ciepłego śniadania, lekkiego drugiego śniadania, obiadu, podwieczorku oraz kolacji. Ważne jest podtrzymanie i ściślejsze pilnowanie ograniczenia spożycia słodyczy, gdyż jeszcze zdarza mi się je spożywać oraz tłuszczy. Zawsze pamiętać o kolacji, która powinna składać się z warzyw. I niespożywanie owoców po godzinie 16:00. I oczywiście wypijanie blisko trzech litrów wody dziennie.

Tylko tyle i aż tyle.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz